5 dingen die je moet weten voordat je je mobiel laat repareren


5 dingen die je moet weten voordat je je mobiel laat repareren

Onze telefoons hebben langzaam aan het gebruik van computers vervangen. Vandaag de dag, gebruiken we onze telefoon voor het bankieren, sociale contacten, het bewaren van documenten en het bewaren van de ontelbare hoeveelheid foto’s waarvan je misschien niet wilt dat iedereen ze ziet.

Hoe belangrijk onze telefoons ook zijn geworden voor ons, er breekt altijd een dag aan waarin ze het begeven. Dit kan verschillende redenen hebben; een gebroken scherm, water schade of een batterij die niet voldoende meer functioneert. Als dit iets is wat makkelijk gerepareerd kan worden, is het natuurlijk logischer om je telefoon te laten repareren in plaats van om een nieuwe te kopen. Dus, nu ga je opzoek naar een bedrijf dat dit voor je kan regelen.

Dit is waar alle problemen boven water komen drijven. Zoals we eerder gezegd: onze telefoons vormen het centrum voor ons dagelijks digitale leven en daarmee een verlengstuk voor ons persoonlijke leven. Ook al is het meer dan normaal om te denken dat de reparateur zijn neus niet in jouw zaken steekt, is dit helaas niet altijd het geval. Plus, soms is het nodig om de telefoon aan en uit te zetten, om te controleren of alle systemen werken zoals ze zouden moeten werken.

Als mobiele telefoon gebruiker, is het jouw verantwoordelijkheid om bewust en voorzichtig een keuze te maken over waar en hoe je je telefoon laat repareren! Zorg er daarom voor dat je telefoon bijvoorbeeld is opgeladen en zorg dat er geen toegang is tot dat wat je niet wilt delen. Dus, hoe ga je hiermee zorgvuldig te werk ?

Onderzoek de reparateur zijn skills: Is de reparateur bekend en beoordeeld bij eerdere ongelukkigen waar bij hun mobieltje het begaf ? Het is belangrijk dat je je telefoon alleen overlevert als de reparateur ook echt weet wat hij doet. Aangezien een onervaren en onzorgvuldige reparateur kan zorgen voor compleet nieuwe problemen, die nog niet bestonden voordat je de winkel bezocht voor de eerste keer. Een van de adviezen om te controleren of de reparateur goed werk verricht is door naar zijn recensies te kijken.

Maak een back-up! Jaja, we horen het maar al te vaak, maar maken er toch te weinig gebruik van. Vandaag de dag staan en zoveel verschillende documenten, foto’s en berichten op onze telefoon dat het een ramp is om alles te verliezen. Wie weet hoe erg de gevolgen van een nodige reparatie is, en je telefoon verliezen is op zichzelf staand al erg genoeg!

Geef alle informatie over de beschadigingen van jouw mobiel: Soms merken we de eerste tekenen van een defect mobieltje, toch blijven we deze dan gebruiken tot dat het echt niet meer gaat. Vaak omdat alle beschadigingen of defecten zich bij elkaar ophopen en ervoor zorgen dat hij niet voldoende meer functioneert. Als je dan je telefoontje naar de reparatie winkel brengt, zorg er dan voor dat je zorgvuldig informatie geeft over alles wat je in de voorgaande periode hebt gemerkt.  Dus begeeft jouw scherm het omdat hij vanaf de 10de tree van de trap naar beneden viel, maar had hij 2 maanden daarvoor wel opgelopen waterschade overleeft. Dan is ‘t het beste om beide gevallen te melden, aangezien de telefoon toch geopend wordt.

Jouw pincodes worden gevraagd: Er is altijd een grote kans dat de reparateur jou mobieltje uit en aan moet zetten, en daar dus jouw pincodes voor nodig heeft. Helemaal, wanneer deze handeling verricht moet worden om een diagnose van het probleem/succes vast te stellen (bijvoorbeeld, om te kijken of de reparatie volledig geslaagd is).

Vragen of opmerkingen?

Neem direct contact met ons op.